Akvarieforum.se
Startsida Hjälp Sök Logga in Registrera

Akvarieforum.se > Fiskar och växter > Sötvattensfiskar > Alger, alger och ännu mer alger.. LÄS OCH SVARA!!!
Omröstning
Fråga: Går det att få bort alla alger?  (Omröstningen har avslutats: 22 Januari 2009 kl. 19:58:51)
Ja - 0 (0%)
Nej - 0 (0%)
Antal personer som röstat: 0

Sidor: [1]
Reply New Topic New Poll
  Topic Name: Alger, alger och ännu mer alger.. LÄS OCH SVARA!!! skrivet: 12 Januari 2009 kl. 19:58:51
Alvakvarium
Nykomling
*
Antal inlägg: 2

Visa profil
Alger, alger och ännu mer alger.. LÄS OCH SVARA!!!
« skrivet: 12 Januari 2009 kl. 19:58:51 »

HJÄÄÄÄÄÄLLLLPPP!!! Mitt akvarium har invaderats av gröna alger! Det har pågått i nästan ett år (altså nästan hela tiden som jag har haft akvariumet!)
- Jag har andvänt något slags "algborttagande" medel i akvariumet, men då dog bara fiskarna.
- Jag har tagit bort dem med händerna MILJONTALS gånger.
- Jag har köpt mer växter.
- Jag har en såndär mal.

INGENTING FUNKAR!
HJJJJÄÄÄLLLLPPPP!!!!!!!!!!!
Loggat

Topic Name: Alger, alger och ännu mer alger.. LÄS OCH SVARA!!! Svara #1 skrivet: 25 Januari 2009 kl. 08:54:40
varium
Nykomling
*
Antal inlägg: 1

Visa profil
SV: Alger, alger och ännu mer alger.. LÄS OCH SVARA!!!
« Svara #1 skrivet: 25 Januari 2009 kl. 08:54:40 »

Hej Alvakvarium!

Det låter som för mycket ljus! Var står akvariumet? Prova att täcka bort lite solljus eller att plocka ur ett lysrör. Man kan också prova att köpa flytväxter som tar bort lite av ljuset.
Loggat

Topic Name: Alger, alger och ännu mer alger.. LÄS OCH SVARA!!! Svara #2 skrivet: 13 Maj 2009 kl. 17:25:21
Karlavagnen
Nykomling
*
Antal inlägg: 1

Visa profil E-post
SV: Alger, alger och ännu mer alger.. LÄS OCH SVARA!!!
« Svara #2 skrivet: 13 Maj 2009 kl. 17:25:21 »

Håller med Alvakvarium, kan vara förmycket ljus.
Sedan tycker jag att äppelsniglar/snäckor gör ett bättre jobb än algätande fiskar, har hört att räkor skall vara bra också, men jag har aldrig haft tillfälle att prova
Loggat
  Sidor: [1]
Reply New Topic New Poll
« föregående nästa »
Gå till:  

Valid XHTML | Valid CSS

Laddar...